Na oglaševanju biznis stoji ali vloga oglaševanja v gospodarstvu

Ena od univerzalnih resnic tega sveta, ki jo je pognal v orbito slave Albert Einstein, je, da je vse relativno. Vse je stvar perspektive. Tako kot na vse druge stvari, je tudi na oglaševanje moč gledati pozitivno ali pa negativno. Ali pa nekako vmes, konec koncev.

Leiss in sodelavci so imeli precej negativen pogled na oglaševanje kot del ekonomije. Menili so, da je le nepotreben strošek in nezadostno poslovno orodje, ki onemogoča višji življenjski standard in s tega vidika naraščajo cene izdelkom. Oglaševanje omogoča velikim podjetjem dominacijo nad majhnimi novimi podjetji, ki ne morejo vstopiti na trg, ker nimajo dovolj velikih proračunov. Na ta način se ustvarjajo oligopoli. Menijo, da proizvajalci nadzorujejo povpraševanje in ga s pomočjo oglaševanja ustvarjajo, namesto da bi zadovoljili obstoječe potrebe. Delajo v lastnem in ne v potrošnikovem interesu.

To je sicer res, da delajo v lastnem interesu. Vendar pa ima prav za njihov interes, za njihov uspeh in profit potrošnik ključno besedo, on je tisti, ki izdelek kupi ali ne in tako omogoči, da podjetje obstaja in se razvija in bogati. Potrošnike sicer lahko skušajo prinest okrog s slabimi izdelki, vendar pa gre osel samo enkrat na led, potrošnik pa tudi kvečjemu dvakrat. Na dolgi rok je uspeh s slabimi izdelki in neprimernim odnosom do potrošnika obsojen na neuspeh. Zatorej morajo podjetja, če želijo zares delovati v svojem interesu najprej delovati v interesu svojih potrošnikov. Najpomembneje je pridobiti zveste potrošnike. Ti so za podjetje veliko pomembnejši, veliko bolj profitabilni kot občasni ali enkratni uporabniki. In zveste potrošnike pridobiš, če z njimi vzpostaviš odnos, ki temelji na zaupanju in naklonjenosti.

Nasprotniki Leissa in sodelavcev menijo, da je oglaševanje pozitivna komponenta moderne ekonomije in pozitivno vpliva na življenjski standard, posledica česar je zadovoljstvo potrošnikov. Denar mora krožit, ne sme ostajat v nogavicah, ker je to slabo za gospodarstvo. Če oglaševanje spodbuja k potrošnji, je to lahko kvečjemu dobro za gospodarstvo in posledično za družbo in njene pripadnike. Proizvajalci delujejo v smeri obojestranskega zadovoljstva, saj potrošniki z nakupom prispevajo k dobičku podjetja, ki se investira v nove, izboljšane izdelke, za katere so se na podlagi mnogih informacij svobodno odločili. Oglaševanje povečuje predvsem prodajo novih izdelkov, zato lahko prodajajo določene izdelke po nižjih cenah, kot bi jih sicer.

V praksi se kaže, da je oglaševanje postalo nujna komponenta gospodarstva in nekakšen simbol sodobne potrošniške družbe. Veliko ljudi moti, vendar pa so obenem mnenja, da je oglaševanje nujno potrebno, saj jim posreduje informacije o novih izdelkih.
Tadeja